Kolejnym wsparciem dla tramwajowego taboru w Poznaniu, na wzór Szczecina, był zakup używanych wagonów GT6 i GT8 z Düsseldofu. W 1996 roku MPK zakupuje wspomniane wagony, ponieważ przedłużał się czas dostawy nowych tramwajów z konsorcjum CKD/HCP, które były przewidziane do obsługi nowo powstałej trasy PST. Kolejne wagony tego typu dostarczane są do Poznania w następnych latach.
Wóz nr 615 jest ostatnim przedstawicielem wagonów GT6 w Poznaniu. W 2011 roku staraniem Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, wagon otrzymał oryginalne malowanie przewoźnika z Düsseldofu, a w 2013 roku tramwaj wycofano ze służby liniowej, po czym, wzmocnił flotę pojazdów historycznych. W 2015 roku wspólnymi siłami członków Klubu, jak i pracowników MPK przywrócono oryginalne wyposażenie wagonu. Inne wozy rodziny GT, nazwane, ze względu na kraj pochodzenia HELMUTAMI, nadal pełnią służbę na ulicach Poznania.