Typ I

bergische

Pomimo początkowych trudności i małej frekwencji przewożonych pasażerów, z czasem ludność zaczyna przekonywać się do tego środka transportu. Teraz Niemcy i Polacy coraz więcej korzystają z tramwaju. Rozwój techniki oraz konieczność wprowadzenia większych pojazdów, doprowadza do uruchomienia tramwaju elektrycznego w Poznaniu. Oczywiście pomysł ten spotyka się początkowo z dużym oporem ze strony władz cywilnych, jak i wojskowych Twierdzy Poznań. Jednak udaje się przekonać urzędników o konieczności wprowadzenia tramwaju elektrycznego. Dość dużym problemem w mieście, był brak sieci energetycznej. Spółka tramwajowa, o zmienionej już nazwie na Posener Strassebahn”, buduje w 1897 roku własną elektrownię na potrzeby tramwajów elektrycznych. Wraz z elektryfikacją sieci tramwajowej następuje jej rozbudowa. Pierwszą, zbudowaną jako elektryczna była trasa do św. Łazarza. Inauguracja kursowania tramwaju elektrycznego odbyła się w dniu 6 marca 1898 roku. Wagony jakie wyjechały wtedy na ulice Poznania wyprodukowane były w zakładach Bergische Stahlindustrie, i oznaczone jako typ I. Nieco większe od nich były wagony typu II z tej samej wytwórni. Niestety nie posiadamy tych wagonów w naszej kolekcji. Klub Miłośników Pojazdów Szynowych dokłada jednak wszelkich starań aby pierwszy elektryczny wagon tramwajowy w Poznaniu, mógł być odbudowany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *